Общо ръководство на смазочни материали


1. Компоненти

2. Базови масла

3. Добавки

4. Управление на качеството

5. Класификация на моторните масла

6. Класирането API

7. ACEA Класификация

8. Какво е OEM?

9. Какво е ILSAC?

10. Какво е MIL-L?

11. Какво е DIN?

12. Класификация на 2-тактов двигател с масло (2T)

13. ATF класификация на маслото за скоростите

14. Класификация на трансмисионни масла

15. Класификация SAE

16. ISO 3348 вискозитет класификация

17. Какво е NLGI?


1. Компоненти

Всички моторни масла съдържат два компонента. Основната съставка е на маслена основа (понякога наричан също състав), което представлява 85-90% от крайния продукт и добавка пакет, който е до 10-15% от крайния продукт.

назад ...


2. Базови масла

Масло е в основата на обема на петрола. Химически добавки, се добавят към подобряване на качеството на базови масла и за борба с негативните свойства могат да съществуват.
Има два основни вида базови масла: минерални и синтетични. Минерални базови масла се пречистват формата на суров петрол са били използвани като основа за получаване на автомобилни масла в началото на тяхното производство.
Синтетични базови масла са получени в лабораторни химични вещества за специфична смазка цел. Синтетичните масла се получават от чисти съединения, които не съдържат замърсители. През последните години петролни рафинерии с висока степен на принадлежност към група III база Petroleos се използват за получаване на най-разпространените синтетични масла на пазара.

назад ...


3. Добавки

Съществува голямо разнообразие от добавки, използвани в моторните масла получаване за изпълнение на изискваната граница на ефективност.
Най-важните от тях са изброени по-долу:
добавка за подобряване на индекс на вискозитет : масло добавка, обикновено с високо молекулно тегло полимер, което намалява тяхната склонност да се промени вискозитет масло с температура на климата.
почистващи препарати : препарати са добавки, които намаляват или предотвратяват образуването на отлагания в условия на висока температура или замърсяване агенти действие на петрол киселини
дисперсия агенти : тези средства разпространението на разпространение или спре образуването на депозити, така че те могат да бъдат отстранени до изтичане на маслена система
против износване : добавки за предотвратяване на износване, причинено от заваряване повърхности на триене и тези повърхности.
антиоксиданти : тази добавка увеличава способността на маслото да се противопоставят на окисляване и износване, причинено от високите температури и излагане на въздух.
антидепресанти : намалява температурата на течливост на петролни продукти, които съдържат восък восък чрез намаляване на тенденцията да се събират в твърда маса.
ръжда и корозия : корозия добавка, която предпазва металните повърхности от химическа атака от вода или други замърсители. Когато части са в черната метална конструкция се нарича ръжда корозия.
образуването на пяна : Тази добавка се използва за намаляване на образуването на пяна тенденция на петролни продукти.
налягане Extreme добавка : гориво, използвано за намаляване на триенето и износването, когато са придружени от външния натиск culisarii и с хипоидни предавки.
триене добавка промяна : добавете маслото за намаляване на триенето повърхност смазани компоненти. Те са полярни химични компоненти с висок афинитет за метални повърхности.

назад ...


4. Управление на качеството

Какво е ISO 9001:2008?
В стандарта за качество на системата за управление (QSM), която определя рамката за дейността. Той въведе стандарт, който предоставя на предприятията възможност да отговарят на изискванията за качество и удовлетворение на потребителите увеличение в отношенията доставчик-клиент. Също така се предотврати прекомерната бюрокрация и увеличаване на административните разходи.

Тип на двигателя
Указания по отношение на типа на двигателя (бензинов двигател, дизелов двигател или двигател LPG)

Производител на сертифициране
След като се тестват за тяхната ефективност в съответствие с общите сертификати, смазочни материали, са заверени от вътрешните правила на предприятието от някои производители, като например:
• автомобили: Mercedes-Benz, Renault, Audi, Volkswagen, Seat, Porsche
• за товарни автомобили и тежка техника: MAN, Mercedes-Benz, Volvo, Renault, RVi, Scania, Caterpillar

назад ...


5. Класификация на моторните масла

Следните стандартни класификации се използват за определяне на изпълнение на смазочни материали категории:
1. API - Американския петролен институт, САЩ
2. ACEA - Асоциацията на Constructeurs Européens d'Автомобили, ЕС
3. ККПК - Comité Constructeurs де d'Автомобили Du Marche Commun на ЕС
4. ILSAC - Международен Смазки комитет по стандартизация и одобрение
5. OEM - вътрешна класификация на двигателя и производители на автомобили (VW, MB, MAN, VOLVO, lyase, Татра), общо привеждане в съответствие и да падне в общи категории
6. MIL-L - Съединените щати армия стандарт
7. DIN - Deutsches Institut für Normung ЕГ
8. ISO - Международна организация по стандартизация
9. NLGI - Национален институт по смазочни Мазнините
Днес най-уважаваните класификация е API, ACEA и OEM. ККПК класирането е остаряла и се използва само като пример. API и ACEA спецификации, признати знак за качество се използва от повечето производители.

назад ...


6. Класирането API?

API Guide [PDF]

Какво е API?
Американски петролен институт е националната асоциация, която представлява американската петролна индустрия и природен газ във всичките му аспекти.
API моторните масла предоставя за лицензиране и сертифициране на системи (EOLCS). Той е доброволна сертификация и програма за лицензиране, която упълномощава производители и търговци на дребно на моторни масла, които отговарят на изискванията за качество признаци да се използва API.

Какво прави оценка API?
API класификацията Системата предоставя информация за моторните масла. Буквата "S", последвана от друга буква (например "МС") показва, че маслото е подходящ за двигатели с искрово запалване. SL масла са по-високи от масла SF от няколко критерии за изпълнение, включително увеличаване на горивна ефективност и изпълнение на класирането на "енергия", както и повишаване на закрилата на емисиите система. Буквата "С", последвана от друга буква или цифра (например CI-4) показва, че това масло е подходящо за дизелови двигатели (сгъстяване). Втората точка от "C" и "S" са възложени по азбучен ред. Както избута все повече в азбуката е най-съвременни технологии и високо качество масла двигател.

Класификация на моторните масла в съответствие с API
Серия S
SA - използва се за бензин и дизелово гориво (остаряла) - категорията включва масло, използвано за по-стари двигатели, които са предмет на мината, където няма нужда от умерена защита, предлагана от петрол компоненти. В тази категория не е изискванията за действие и масла в тази категория, не трябва да се използва, освен ако двигателя е специфичен за производителя препоръката на.
SB - използва се за малки бензинови двигатели с товар-SB Категорията включва масло, използвано за стари двигатели със среден мина така само минимални защитни полза, предлагани от петрол компоненти. Това масло се използва от 1930 г. и предлага защита срещу триене и устойчивост на окисляване масло и като корозия. Не се препоръчва да се използват само ако това е препоръката на производителя, специално оборудване.
SC - използва се за бензин от 1964 г. насам (от) - SC Категорията включва масло, използвано за бензин, произведени или проектирани между 1964 г. и 1967 г. в колите за пътници и някои камиони. Маслата от този тип контрол на депозитите, причинени от високи или ниски температури, имат анти-износване, ръжда и корозия.
SD - използва се за бензин от 1968 г. насам (остаряла) - SD Категорията включва масло, използвано за бензин, произведени или проектирани между 1968 и 1970 г. камиони, а някои пътнически модели. В тази категория могат да се използват коли модели, които се появяват след 1971, ако се препоръчва в тяхната употреба. Масла, в тази оферта защита категория срещу депозити в резултат от високите температури и ниско износване, ръжда и корозия в бензинови двигатели, които изискват API SC изисквания.
SE - използва се за бензин от 1972 г. (си) - категорията включва масло, използвано за бензинови двигатели, произведени между 1972 и 1979 г., и масла, която осигурява по-голяма защита срещу окисляване в резултат от високите депозити температура, ръжда и корозия. Тези масла се препоръчва, когато производителят изисква да бъдат изпълнени или SC SD API.
SF - използва се за бензин от 1980 г. насам (от) - SF Категорията включва масло, използвано за бензин, произведени или проектирани между 1980 и 1989 г., функционира в съответствие с препоръките на производителя за поддръжка на двигателя. Масла, в тази категория предлага по-голяма стабилност, са съобщили за увеличена производителност срещу износване и антиоксидантни масла, които отговарят на API стандарти. Също така намаляване на депозитите, ръжда и корозия. Маслата, които отговарят API SF изисквания могат да бъдат използвани в случаите, в които се препоръчва използването на петрола API SE, SD или SC.
ДВ - за бензин, произведени след 1989 г. (остаряла) - Категория ДВ, масла включване на бензиновите двигатели, използвани в моторни превозни средства, пътници, джипове, лекотоварни автомобили. Категория ДВ, масла включва изпълнение изискванията на API категория CC (Някои производители на бензинови двигатели изискват масла също отговарят на специфичните изисквания за двигателите, CD дизел). Маслата с тази спецификация е допълнително средство за защита срещу депозити, масло на окисляване и износване на двигателя от растителните масла в категории по-горе. Той също така осигурява защита срещу ръжда и корозия. може да се използва, когато производителят препоръчва масло, което отговаря API SF, SE, SF / CC или SE / CC.
SH - за бензин, произведени след 1994 г. - SH Категорията включва масло, използвано в настоящите бензинови двигатели на моторни превозни средства, пътници, джипове, лекотоварни автомобили и да отговаря на изискванията на API категория ДВ тенденция да бъдат заменени, когато е необходимо повишена защита срещу депозити , масло окисление, износване и корозия. Маслата, които отговарят API SH изисквания са били тествани в съответствие с Кодекса за дейността на Американския съвет Химия (ACC) и може да се използва, когато се препоръчва да се използва масло, което отговаря API ДВ, бр. От дома до 1 юли 1997 г., API SH може да се използва само във връзка с API CF, CF-2, CF-4 или CG-4, когато се появи символът заедно с API и категория В, споменато по-рано.
SJ - за бензин, произведени след 1997 г. - Категория SJ е приет през 1996 г. и включва масло, използвано в настоящите бензинови двигатели на моторни превозни средства, пътници, джипове, лекотоварни автомобили. За да отговарят на изискванията на API SJ масла са били тествани в съответствие с ACC. Може да се използва, когато се препоръчва, че маслото отговаря API SH или преди този клас.
SL - за бензин, произведени след 2001 г. - SL категория съдържа масла, които могат да се използват и в бензинови двигатели на моторни превозни средства, пътници, спортни, джипове и лекотоварни автомобили. За да отговарят на изискванията на API SL масла са били тествани в съответствие с ACC. Може да се използва, когато се препоръчва, че маслото отговаря на API SJ и по-рано категории.
SM - Въведен 30 ное 2004 г - SM категория има страхотни качества и предлага подобрена защита срещу окисляване, отлагане, да се носят, и голяма ефективност при ниски температури и продължителността на употреба на петрола. Някои масла, които са част от държавите-членки и да отговаря на ILSAC спецификации отговарят на стандартите за съхраняване на енергията. Те могат да бъдат използвани, когато масло, което отговаря recommandat API SL или SJ и по-рано категории.

Серия В
CA - използва се за дизелово гориво (остаряла) - CA Категорията включва масло, използвано за по-старите дизелови двигатели, работещи в умерени условия, качеството на горивото. Масла, в тази категория осигурява защита срещу корозия, носещи и депозити с атмосферно пълнене дизелови двигатели, когато се използва добро качество на горивата и не изисква специални изисквания за защита срещу износване и отлагания. Тези масла се използват в голям мащаб между 1940 - 1950, но не се препоръчва да се използва само в съоръжения, съгласно инструкциите на производителя специфични.
CB - използва се за дизелово гориво (остаряла) - CB Категорията включва масло, използвано за по-старите дизелови двигатели, работещи в умерени условия, ниско качество на горивото, които изискват повишена защита срещу износване и отлагания. Беше време на време използва бензинови двигатели, работещи в екстремни условия. Този тип масло е въведена през 1949 година. Предоставя необходимата защита от корозия, носещи и депозити в резултат от високите температури в турбо дизелови двигатели, работещи на гориво с високо съдържание на сяра.
CC - използва се за дизелово гориво (остаряла) - да осигури функционирането на турбо дизелови двигатели, компресори или турбо или умерена или тежка експлоатация и някои тежки машини с бензин. Тези масла осигуряват защита срещу корозия лагер, ръжди и депозити, причинени от много високи или ниски температури с бензинови двигатели.
CD - използва се за дизелово гориво (остаряла) - да осигури функционирането на някои атмосферен дизел турбо двигатели, където е от жизненоважно значение за компресиране защита срещу износване и депозити или трябва да се използва широка гама от горива (включително горива с високо съдържание на сяра). Тези видове масла са въведени през 1955 година.
CD II - (остаряла) използва два дизелови двигателя, които работят при тежки условия, които изискват защита срещу износване и отлагания. Този вид масла отговарят на всички изисквания на API CD.
ЕО - използва се за дизелови двигатели, се появяват след 1983 г. (остаряла) - осигурява работата на някои тежки машини с дизелови двигатели, и турбо компресори, произведени след 1983 г. и работи в условия на ниска скорост - голямо натоварване и висока скорост - голямо натоварване. Тези масла може да се използва при следване на категория API CD.
CF-4 - използва се за дизелови двигатели, се появяват след 1990 г. - да осигури функционирането на четиритактови дизелови двигатели с висока скорост. API CF-4 масла отговарят на изискванията на API категория CE, като осигурява защита срещу увеличи потреблението на петрол и депозити на бутала. Тези масла може да замени API CE и са подходящи за тежки камиони. В комбинация с подходяща категория и могат да се използват и в бензинови и малки дизелови двигатели (леки автомобили, лекотоварни автомобили, джипове), когато това е препоръката на производителя.
CF - използва се за непряко дизелово впръскване - обезпечаване на работата на двигателите и други дизелови двигатели, които използват различни горива, включително тези folososesc високо съдържание на сяра гориво съдържание. Осигурява много добра защита срещу замърсявания от бутала, лагери износване и корозия, които съдържат мед турбо и атмосферни двигатели с компресия. Тези масла се използват от 1994 г. насам и могат да бъдат използвани, когато API CD масло се препоръчва.
CF-2 - за 2-тактови двигатели с дизелово гориво, които работят при тежки условия (остаряла) - да осигури функционирането на двутактов дизелов двигател бутилки защита износени. Този тип петрол настъпили през 1994 г. и може да се използва, когато API CD масло се препоръчва-II.
CG-4 - използва се за дизелови двигатели, които работят в трудни условия - тази категория включва масла от дизеловите двигатели, използвани в ход с висока скорост четири тежки оборудване (товарни автомобили с ремаркета, самосвали и др.). Тип CG-4 масла предоставят добра защита срещу замърсявания от буталата настанят по-високи температури, износване и корозия, образуването на пяна, окисление и натрупване на пепел. Тези масла са формулирани с цел да отговарят на стандартите за емисии от 1994 г. и може да се използва при необходимост, да използват масло API CD, CE и CF-4.
CH-4 - използва 4-тактов дизелови двигатели, които функционират в тежки условия, така че да отговарят на стандартите за емисии от 1998 година. Те са формулирани с цел да бъдат използвани с дизелово гориво със съдържание на сяра достига до 0.5%. CH-4 маслата са по-добри в изпълнението на изискванията за клас и API CF-4 и API CG-4.
CI-4 - използва се при дизеловите двигатели, произведени след 2002 г. да работят при тежки условия. Тези масла са подходящи за приложения, при които тя се използва в дизелово гориво е съдържанието на сяра до 0,05%. Те са ефективни за повишаване на живота на двигателя, намаляване на корозивни носят тенденция, увеличи стабилността при високи температури и ниска пепел контрол на износване на клапаните, оксидант сгъстяване, образуването на пяна и вискозитет загуба от чакъла. CI-4 маслата са по-добри на масла, API CH-4, CG-4 и CF-4.
CI-4 Plus - сериал, създаден през 2004 година. Това масло е да се чувствате имоти CI-4 масло осигурява висока степен на защита срещу вискозитет увеличи поради по-ниския вискозитет поради пепел и рязане. От гледна точка на спестяване на енергия в CI-4 Plus е по-ниската част балон Service API.

назад ...


7. ACEA Класификация


Какво е това?
Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), основана през 1991 г. представлява интересите на 13 производители на автомобили, камиони и автобуси на европейско ниво. Членовете на тази асоциация са големи международни компании на пазара, да работят заедно, за законодателните моторни превозни средства, теми, търговски, технически, опазване на околната среда. Членовете на ACEA са конкуренти на пазара автомобил, но притежават свободна и лоялна конкуренция.

Какво е ACEA класирането?
ACEA определени класификация изпълнение в четири категории:
Клас А - бензинови двигатели
Клас Б - дизелови двигатели за леки автомобили
Категория В - масла, съвместими с катализаторите
Категория Д - дизелови двигатели за тежкотоварни автомобили

ACEA дивизия Начало
В ACEA - бензин
ACEA Б - дизелов автомобил
ACEA A / B - бензинови и дизелови двигатели светлина
ACEA C - масла, съвместими с катализатор системи за бензинови и дизелови с вторичната верига за разпространяване на отработените газове с ниско съдържание на сяра, фосфор, сяра и пепел
ACEA E - дизелови двигатели за тежкотоварни автомобили

В ACEA Класификация
ACEA A1 - стандарт за качество
ACEA A2 - най-доброто качество
ACEA A3 - най-доброто качество по отношение на температура и окисление
ACEA A4 - клас, държан за бъдещо бензинови двигатели ще бъдат оборудвани с директно впръскване
ACEA A5 - масла с по-дълъг живот, дава възможност за намаляване на разхода на гориво

ACEA Б Класификация
ACEA B1 - основно качество
ACEA B2 - най-доброто качество
ACEA B3 - най-добрата защита срещу износване и образуване пепел
ACEA B4 - директно впръскване дизелов двигател
ACEA Б5 - най-доброто качество с максимална икономия на гориво

Класирането ACEA A / B
ACEA A1/B1 - дизелови двигатели и бензинови камиони
ACEA A3/B3 - много стабилна масла, използвани в бензинови и дизелови автомобили. Този вид смяна на масло на интервали от време и се използва в по-старите автомобили.
ACEA A3/B4 - много стабилно високо качество на масла, използвани в висока производителност бензин и дизел с директно впръскване близки.
ACEA A5/B5 - нисък вискозитет масла, висока стабилност, използвани в дизелови и бензинови двигатели и камиони.

ACEA Класирането C
ACEA C2 - стабилна масла, използвани в двигатели с каталитичен конвертор и три филтър за твърди частици като нисък вискозитет при високи температури. Те повишават способността за функциониране на трипътен катализатор и филтър за твърди частици. Ако съществува несигурност относно използването на тези масла ще провери на превозното средство за употреба.
ACEA C3 - масло, използвано в дизелови двигатели, снабдени с филтър за твърди частици и 3-лентов катализатор и високата производителност бензинови двигатели.
ACEA C4 - масло, използвано в дизелови и бензинови двигатели, снабдени с филтър за твърди частици и трипътен катализатор и на нивото на SAPS (сулфатна пепел, фосфор и сяра) е по-малка или равна на 0,5% и HTHS (вискозитет при високи температури ) по-голяма от 3,5 MPa.s. Ако съществува несигурност относно използването на тези масла ще провери на превозното средство за употреба.

ACEA на класификация
ACEA E1 - стандарт за качество. То е било отнето през 2000 година.
ACEA E2 - с общо предназначение, масло за дизелови двигатели с атмосферно пълнене, турбо, оборудвани с велосипеди и подобряване на непреки или нормалното преминаване интервал масло
ACEA Е3 - масла, които осигуряват защита срещу сажди, предотвратява запушването на канала, смазване на двигателя.
ACEA E4 - стабилна масло, което поддържа имота, гаранции за премахването на пепел и мръсотия защита срещу износване и бутални. Препоръчва се за дизелови двигатели, които отговарят на изискванията за емисиите EURO1 газ, Euro2, Euro3 и Евро 4. Това се препоръчва и за двигателите, които са определени филтри и емисиите от двигатели, система за рециркулация на газ или снабдени с SCR NOx намаляване на вредата.
ACEA E5 - Отговаря на изискванията на съвременните дизелови двигатели да EURO1, Euro2, Euro3 и Евро 4.
ACEA E6 - стабилна масло, което поддържа имота, гаранции за премахването на пепел и мръсотия защита срещу износване и бутални. Препоръчва се за дизелови двигатели, които отговарят на изискванията за емисиите EURO1 газ, Euro2, Euro3 и Евро 4. Също така се препоръчва емисиите от двигатели, система за рециркулация на газ или снабдени с SCR NOx намаляване на вредата. Този тип петрол се препоръчва за двигатели, снабдени с филтри и тези, които използват летливи горива, които съдържат сяра (50 промила максимум).
ACEA E7 - стабилна масло, което запазва собственост, осигуряване на защита срещу износване и замърсяване бутала, цилиндри и гарантира, полиране конусовиден изхвърляне на пепелта. Осигурява добра защита срещу износване и отломки, които се натрупва в турбокомпресора, премахване на сажди и мазнина се гарантира стабилност. Препоръчва се за дизелови двигатели с изискванията за емисиите газове EURO1, Euro2, Euro3 и Евро 4. Това се препоръчва и за двигателите, които са определени филтри, рециркулация на газови системи са емисии (EGR) система, оборудвани с SCR NOx и намаляване на щетите.

Легенда
СЕПП - Сулфатна пепел. Fosfor.Sulf
DPF - производител на газ частици в суспензия от дизелови двигатели
ТБС - 3-лентов Catalyst
HTHS - вискозитет при висока температура
EGR - рециркулация на емисиите на газ

назад ...


8. Какво е OEM?

Производителите на двигатели изискват моторните масла отговарят на определени изисквания, които се използват за двигателите, които се покриват от гаранцията. API и ACEA класификации като цяло отговарят на изискванията на ПОО, някои производители все още се развива и промишлени вътрешни правила. Най-често срещани са следните одобрения:

По отношение на леките ПЪТНИЧЕСКИ
Mercedes Benz MB227.0, MB228.1, MB228.3, MB229.1, MB229.3, MB229.5, MB229.51
Volkswagen VW501.01, VW502.00, VW503.01, VW504.00, VW505.00, VW507.00
BMW LL98, LL01, LL04
Porsche: A40, C30

За товарни автомобили
Mercedes Benz MB228.3, MB228.51
MAN: 3275, 3277, 3477
VOLVO: VDS, VDS2, RLD3, RVi RXD, RGD

назад ...


9. Какво е ILSAC?


Международния комитет по стандартизация и одобряване на смазочни масла (ILSAC), се разрешава да се определят минимални стандарти за леките автомобили на маслото с бензин и лекотоварни автомобили. API и ILSAC работи под патронажа се контролира от API. Включва повечето производители на автомобили и двигатели в САЩ и японски производители на автомобили съберат в САЩ. ILSAC работи в допълнение към стандартните API SH, SJ и SM за масла и отразява тяхната ефективност в икономия на гориво.

Класификация според ILSAC
ILSAC GF-1 стандарт API отговаря и на двата SH и II стандарт за опазване на енергията (EC-II). Тя е създадена през 1990 г. и обновен през 1992 г. с минимални изисквания е масло, използвано в американски и японски автомобили.
ЕО-II масло предостави около 2.7% намаление на разхода на гориво.
Спецификация ILSAC GF-1 се прилага за всесезонно масло 0W, 5W или 10W и лятото класификация 20,30,40 и 50 (W разположени в предната част на фигурата).
ILSAC GF-2 спецификацията заменя предишния, че ILSAC GF-1 през 1996 година. Тези масла трябва да отговарят и спецификацията API SJ и ЕС-II. GF-2 изисква масло 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40, 10W-50 отговаря на изискванията по отношение на съдържанието на фосфор , работещи при ниска температура, контрол на пяната висока температура н депозити.
GF-3 масла трябва да отговарят и двете изисквания на API SL и ЕС-II. GF-3 стандарт има параметри, свързани с емисиите на парникови газове много рестриктивни, толкова по-високо равнище на разхода на гориво и контрол на отлаганията и изпълнение вискозитет.
GF-4 стандарт е въведен през 2004 г. и значително ще подобри параметрите на GF-3 мазнини.

назад ...


10. Какво е MIL-L?


MIL-L е стандартът, използван от САЩ армия Министерството на отбраната и други правителствени агенции.

MIL-L Класификация
MIL-L-2104 A : смазочни масла, двигатели с вътрешно горене
MIL-L-2104 A (Приложение 1) : смазочни масла, двигатели с вътрешно горене, големи количества сяра.
MIL-L-2104 B : смазочното масло за дизелови и бензинови. Автомобили система, която работи в стоп / старт.
MIL-L-2104 C : смазочно масло, използвано в дизелови двигатели с висока скорост и производителност.
MIL-L-2104 D : смазочно масло, използвано в дизелови двигатели с компресионно
MIL-L-2104 E : смазочни масла, използвани в двигателите с вътрешно горене, с искрово запалване и електрическа трансмисия.
MIL-L-2104 F : смазочно масло, използвано в дизелови и бензинови двигатели, естествена вентилация, електрически предаване и турбо.
MIL-PRF-2104 G : смазочни масла, използвани в четиритактови двигатели, които използват дизелово гориво със съдържание на сяра, по-високи и по-ниско и да се предотврати образуването на пяна, окисляване и корозия.

назад ...


11. Какво е DIN?


Deutsches Institut fuer Normung ЕГ е германската организация, която отговаря за класификация по отношение на качеството, която е основана през 1972 г. и е част от TUV Рейнланд групата от 2005 г. насам.

DIN класификация
DIN 51503 KA - uleiuri compatibile cu sisteme de refrigerare pe baza de amoniac
DIN 51 503 KC - съвместими с масло-базирана система за охлаждане фреон
DIN 51506 VDL - масла за компресори, работещи при температури до 220 ° С
DIN 51506 VCL - масла за компресори, работещи при температури до 160 ° С
DIN 51506 VBL - масла за компресори, работещи при температури до 140 ° С
DIN 51515 част 2 - L-TG - масла за турбини, работещи при високи температури
DIN 51515 част 2 - L-TD - масла за турбини, работещи при нормални температури
DIN 51517 - CGLP - трансмисионни масла с добри антикорозионни свойства, анти-носят характерните точки на триене.
DIN 51517 част 3 - CLP - трансмисионни масла с добри антикорозионни свойства, анти-носят характерните точки на триене и мазане се препоръчва за употреба в продължение чрез пълно потапяне.
DIN 51517 част 2 - CL - скоростна кутия масло, което освен, съдържащи, износване и корозия и борба против ръжда и окисляване, добавки.
DIN 51517 част 1 - C - без добавки, използвани за потапяне в масло, смазване.
DIN 51524 част 1 - универсални масла, които съдържат антиоксиданти и антикорозионни добавки.
DIN 51524 част 2 HL - стандартни хидравлични масла, които съдържат добавки, антикорозионни масла и H
DIN 51524 част 2 HLP - Стандарт хидравлични масла, които съдържат добавки, ЕП и масло HL
DIN 51524 част 3 HVLP (HVI) - индекс на високо хидравлично масло с вискозитет, подходящи за хидравлични системи, които функционират в широка гама от изменението на температурата и

назад ...


12. Класификация на 2-тактов двигател с масло (2T)

Съвременните масла два двигателя трябва да има същото ниво на производителност с 4-тактов двигател, масла и смазочни да се каже, хладно, да защитава, сигурни и чисти. Също така, на 2-тактов машинното масло трябва да предпазва от износване и намаляване на триенето. За разлика от четири двигателя, 2-тактов двигател с гориво и въздух се смесват с 2 лъжички масло или резервоар за гориво автоматично се добавя отделен резервоар масло. Гориво и масло смес смазва цилиндър, бутала, semeringurile, колянов вал и неговите компоненти.

Следните класификации са използвани за да се определи изпълнението масло:
- Национална асоциация на производителите на морско оборудване, със седалище в САЩ (NMMA)
- Американския институт за петролни продукти и природен газ (API), базирана в САЩ
- Организиране на японските стандарти за автомобилната индустрия (JASO)
- Международната организация по стандартизация със седалище в Европа

Класификация по API
API ТС - спецификация използва 2-тактови мотоциклети
API TB - спецификация, използвани за скутери и мотоциклети с два двигателя
API TC - спецификации, използвани за двигатели с висока производителност. Настройте смазване, способност за измиване на пепел и preaprinderea. Маслата с тази спецификация използват метални добавки, които произвеждат пепел.
API TD - спецификации, използвани в двутактов двигател смазване отделни спряно или метод микс (мазут).

Класификация според JASO
JASO FA - регулира смазване, почистване способности, първоначално въртящ момент, вредните емисии газове и изпускателната система блокира.
JASO FB - увеличаване на смазване, почистване способност, намаляване на емисиите на отработилите газове, изпускателната система отговаря на заключване с качество превъзхожда клас ФА.
JASO FC - регулира първоначалното смазване и въртящ момент, както и FB категория, но са по-добри от гледна точка на способността почистване, регулирането на вредните емисии и изпускателната система блокира.
JASO РР - са идентични с тези в категория FC но по-добре измиване капацитет.

ISO Класификация
ISO-L-EGB - увеличение смазване, почистване способности, намаляване на изходящите газове, изпускани от изпускателната система отговаря за заключване
ISO-L-СИР - регулиране и смазочни изисквания Първоначално въртящ момент, вредните емисии газове и система за отработените газове блокиране
ISO-L-EGD - същото като ISO-L-СИР, но с много по-увеличи капацитета измиване

Фигура 1 илюстрира стандарт масла 2T JASO двигател. Повечето масла само отговарят на изискванията на JASO FB ФК получи допълнителна масла.

Фигура 2 JASO и ISO класификации сравнение с референтна масло, което е назначен число между 0 и 100. Колкото по-висок брой на по-ефективно резултатите от изпитването на 2Т масло в зависимост от контролната масло. С течение на времето ще се появяват повече и повече класификации OEM в рамките на мандата, по СИП ще вземе предвид условията на околната среда.
Фиг. 1


КЛАСИФИКАЦИЯ НА НЕФТ 2T JASO

Параметри и тестове

Моторни тест

Доклад: добив на нефт: Гориво

ФА

Пълен пансион

FC

Перална капацитет "(1 ч) JASO M 341-91

Honda
Супер
DIO SK50M

100:1

80

85

95

Смазване JASO M 342-92

50:1

90

95

95

Млади първоначално JASO M 342-92

98

98

98

Отработените газове M JASO 342-92

Suzuki SX 800 генератора

10:01

40

45

85

Изпускателна система блокира JASO M 343-92

05:01

30

45

90

Минималните стойности, посочени са базирани на референтния масло е равен на 100-Jatra



Фиг. 2


Глобална система за класификацията припокриват JASO

Тестове и изпитания

ISO Класификация

N / A

EGB

СИР

EGD

Класирането JASO

ФА

Пълен пансион

FC

Перална капацитет "(3 часа)

125

Живопис бутала (3 часа)

95

Перална капацитет "(1 ч) JASO M 341-92

80

85

95

Живопис бутални (1 ч)

-

85

90

Смазване JASO M 340-92

90

95

95

95

Двамата първоначално JASO M 342-92

98

98

98

98

Газове JASO M 342-92

40

45

85

85

Изпускателна система блокира JASO M 343-92

30

45

90

90

Минималните стойности, посочени са базирани на референтния масло е равен на 100 -1 Jatra



назад ...


13. ATF класификация на маслото за скоростите

ATF е масла се използват в системи за автоматична трансмисия. Основната им функция е висок вискозитет при ниски температури, способността за предпазване от окисление, образуването на пяна, са освобождаване на имоти въздух и добра устойчивост на екстремно налягане (EP).
Най-важните класификации на тези масла се DEXRON и MERCON.

MERCON приложения:
Тип F - въведени от Ford през 1967 г. за тяхното автомати. И също така, използвани от Toyota.
Тип CJ - особено за трансмисионно масло Ford 6. Подобно на Dexron II. Да не се използва в производството на машини, които изискват Тип Е. Може да се заменя с MERCON и MERCON V.
Тип Н - Тип на петрола за ограничено прилагане на Ford, които се различават Dexron както и тип F. Може да се заменя с MERCON и MERCON V.
MERCON - масло Ford, въведени през 1987 г., много подобен на DEXRON II. Според предавания Ford, които изискват Тип Е. От 1 юли 2007 г., производството на петрол и лицензиране от Ford MERCON ATF свършва. Форд казва, че приложения, изискващи MERCON и MERCON ATF вече могат да използват Ford TSB 06 144 V. За повече информация.
MERCON V - MERCON замени. Въведена през 1997 г. за Ranger, Explorer V6 и Аеростар от 1998 г., Windstar, Телец / Sable и Continental. Това е модел ATF текущите края на Ford. Преглед на Ford TSB 061 144 за повече информация.
MERCON SP - Най-новите ATF масло като защита срещу двигателя триене предаване Torqshift. Да не се използва в трансмисии, които изискват MERCON и MERCON V. Ford TSB Виж 06 144 за повече информация.

MERCON Ford Motor Company

MERCON ЕТ (2005)
ZF автоматична 6hpxx
Pt. Форд група премиум автомобили
(Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo)

MERCON V
(1996
)

MERCON
(1987)

H-ОЙЛ
(1981)

CJ - ОЙЛ
(1975)

F / G - ОЙЛ
(1967)

DEXRON приложения:

Най-често се използва широко универсална класификация.
DEXRON - масло ATF е оригинален General Motors
Тип А - Въведен от Ford (GM) през 1949 г.
Тип А Suffix A - Представен от Ford (GM) през 1957 г. и заменен от тип А
Dexron B - Представен от Ford (GM) през 1967 г.
Dexron II - Подобряване на GM формула с по-добър контрол на вискозитета
Dexron IIE - GM масло електронен път
Dexron III (F) - Заменя Dexron IIE и масло има антиоксидантни свойства и по-голяма корозия GM предавания електрони
Dexron III (H) - масло Dexron III подобрена версия появи през 2003 г.
Dexron III / Сатурн - Сатурн автомобили особено петрола
Dexron VI - въведен през 2006 г. за автомобили на GM и hidramatice 6L80 6-степенна задвижване на задните колела. Dexron III заменя Dexron VI и II и могат да бъдат използвани от други предавания GM Dexron III или II спецификация.

DEXRON VI
(2005)

DEXRON III
NR.H
(2003)

DEXRON III
NR.F
(1994)

Dexron II E
NR.E
(1991)

Dexron II D
Nr.of
(1981)

DEXRON II
NR.C
(1973)

DEXRON Б
NR.B
(1967)

Tasa
NR.A
(1957)



назад ...


14. Класификация на трансмисионни масла

Специални предавания масла, диференциали и трансфер кутии за коли, камиони и други превозни средства. Както по-висок вискозитет, така че те по-добра защита на скоростната кутия и обикновено има силна миризма на сяра. Висок вискозитет и предоставя на петрол през задния диференциал. Това е, защото тези елементи не са помпа трансфер на нефт и само някои от компонентите, са потопени в маслена баня. Някои интегрирано предаване и диференциал масло с висок вискозитет не използват и затова смазва с нисък вискозитет хидравлични масла, автоматична трансмисия налягане се предоставя.
Най-смазочни материали за ръчна скоростна кутия и диференциали са хипоидни трансмисионно масло (зъбно колело hyperboloid). Класификациите са изпълнени по отношение на качеството API и SAE по отношение на вискозитет.
Класирането API
Предаване масло API класификацията се разделя на шест категории:
• API GL-1 - леки масла, условия на работа. Тяхното съдържание се състои от базови масла без добавки. Понякога малки количества добавки включва антиоксиданти, корозия, образуване на пяна и антидепресанти. API GL-1 масла са предназначени спирала съоръжения, завийте кормилно управление и ръчни трансмисии, без синхронизация на камиони и селскостопански машини.
• API GL-2 - масла за умерени условия на работа. Съдържа добавки против износване и са предназначени спирала съоръжения. Най-предавания за трактори и селскостопански машини смазване ефективност.
• API GL-3 - масла за умерени условия на работа. Продължете до 2,7% срещу износване добавки. Препоръчва се за смазване на зъбни колела и други компоненти на предаване. Не се препоръчва за хипоидни предавки.
• API GL-4 - масла за различни условия на работа, от леки до тежки. Продължаване на 4% от износване добавки триене. Препоръчва се за зъбни предавки и хипоидни предавки с минимален път и мост скоростна кутия камион и ос единици. Има препоръчва за синхронизирани скоростни кутии на товарни автомобили от САЩ, европейските синхронизирани скоростни кутии, трактори и автобуси.
• API GL-5 - масла за голямо натоварване. Продължете до 6,5% добавки износване, които спират на масажа. Общи прилагането на този клас хипоидни трансмисионно масло е до голяма изместване на осите. Universal масла се препоръчва, тъй като компонентите на механичните трансмисии. API GL-5 самоблокираща разликата може да се използва, ако отговарят на спецификациите MIL-L-2105D или ZF TE-ML-05. В този случай ще наречем клас API GL-5 + или API GL-5 LS.
• API GL-6 - много тежки условия масла (плъзгащи скорост и тежки товари). Продължете до 10% против износване добавки с висока производителност триене. Хипоидни съоръжения се препоръчва да пътуват от оси. API GL-Class 6 вече не се използва, като се има предвид, че API GL-5 клас отговаря на всички изисквания на най-тежките условия на работа.

назад ...


15. Класификация SAE

SAE - Общество на автомобилните инженери - Дружеството на инженерите в автомобилната индустрия
Тази класификация се основава на измерване на вискозитет при високи температури и / или ниска. Висока температура стойности се определят в съответствие с ASTM D445. Ниска температура стойности се определят в съответствие с ASTM D2983. Vasozitatea видно метод за изпитване се извършва с помощта Brookfield viscosimetric и се измерва в mPa.s (ПС). Всесезонни масла отговарят на изискванията за категория "W" и ниска температура без W групи при високи температури. Трябва да се отбележи, че не съществува връзка между квалификацията на моторни масла SAE и съоръжения масла класификация. А трансмисионно масло и моторно масло със същия вискозитет ще има напълно различно предназначение, както са описани в двете класификации.

Вискозитет на автомобилни категории смазочни материали
Предаване масла, с изключение SAE J 306.1998


КАТЕГОРИИ
SAE

ASTM D2983
ТЕЛК. В º C вискозитет 150000Pa.S (1)

ASTM D445 (мм ² / и)
Вискозитет при 100 º C

MAX

MIN ²

MAX

70W

-55

4.1

-

75W

-40

4.1

-

80W

-26

7.0

-

85W

-12

11.0

-

80

-

7.0

<11.0

85

-

11.0

<13.0

90

-

13.5

<24.0

140

-

24.0

<41.0

250

-

41.0

-



назад ...

16. ISO 3348 вискозитет класификация

ISO Класирането се препоръчва особено за индустриални приложения. Референтната температура е 40 ° С и в зависимост от температурата по време на работа. Всеки следващ клас на вискозитет (VG) на класирането с вискозитет повече от 50% като се има предвид, че минималните и максималните стойности на всяка от категориите може да варира с + / - 10% в сравнение със средната стойност. Например ISO VG 22 се отнася до вискозитет 22cSt + / -10% при 40 ° С. Вискозитет при различни температури може да се изчислява въз основа на вискозитет при 40 ° С и вискозитетен индекс (VI), която представлява степента на зависимост от температурата лубрикант.

Категории:
ISO 6743-4 класификации на хидравлични масла
ISO-L-HH масла с антикорозионни вещества
ISO-L-HL HH - маслени антиоксидант и антикорозионни добавки
ISO L-HM-HL - масла против износване добавки
ISO-L-HR HL - висок индекс на вискозитет масла
ISO L-HM-HV - с висок вискозитет индекс масла
ISO-L-HG HM - маслени имоти за смекчаване
ISO-L-HS - синтетични

ISO 6743-4 Пожароустойчива хидравлични масла класификации
ISO-L-HFAE - масло във вода емулсия
ISO-L-HFAS - химически съединения във вода
ISO-L-HFB - масло във вода емулсия
ISO-L-HFC - вода / гликол
ISO-L-HFDR - Естери на фосфорната киселина без вода
ISO-L-HFDS - хлорирани въглеводороди без вода
ISO-L-HFDT - смесена HFDR / HFDS
ISO-L-HFDU - без вода в течно състояние съдържание са по-устойчиви от HFDR или HFDT HFDS

ISO 6743-4 Класификация на биоразградими хидравлични масла
ISO-L-HETG - триглицеридите (растителни масла)
ISO-L-HEES - синтетични естери
ISO-L-HEPG - полигликоли


ISO 3348
Вискозитет клас

Вискозитет при 40 ° C [mm2 / S = CST]

Близък стойност

Минималните

Максимален

ISO VG 2

2.2

1.98

2.42

ISO VG 3

3.2

2.88

3.52

ISO VG 5

4.6

4.14

5.06

ISO VG 7

6.8

6.12

7.48

ISO VG 10

10

9.0

11.0

ISO VG 15

15

13.5

16.5

ISO VG 22

22

19.8

24.2

ISO VG 32

32

28.8

35.2

ISO VG 46

46

41.4

50.6

ISO VG 68

68

61.2

74.8

ISO VG 100

100

90

110

ISO VG 150

150

135

165

ISO VG 220

220

198

242

ISO VG 320

320

288

352

ISO VG 460

460

414

506

ISO VG 680

680

612

748

ISO VG 1000

1000

900

1100

ISO VG 1500

1500

1350

1650

                                                           

СРАВНИТЕЛЕН КЛАСИФИКАЦИЯ Вискозитет

ISO 3348
Индустриални масла

AGMA 9005-D94
Трансмисионни масла

SAE J300
Моторните масла

SAE J306
Трансмисионни масла

1500


250

1000

680

8


140

460

7

320

6


60




90

220

5


50

150

4


40


80 W

100

3


30

68

2


20


75 W

46

1

32

0


15 W

22


10 W

15

5W, 10W

10

7

3

2



назад ...


17. Какво е NLGI?

Национален Смазочни Мазнините институт е сдружение с нестопанска цел, състоящ се главно от фирми, които произвеждат и продават всички видове смазочни грес. NLGI цели са да се съберат възможно най-много информация, която би довела до развитието на тази индустрия по отношение на потребителите, така и производителите. През 1939 г. Институтът е разработил класирането на мазнините, които се използват и до днес. В NLGI класифицира греси според последователността им от NLGI nr.000 до нищо. 6, най-често срещаните NLGI № 2. В съответствие с други организации за създаване на класификацията NLGI греси след като техните заявления в автомобилната индустрия. За по-лесна идентификация, NLGI създаде символ, който идентифицира, който предвижда шаси смазване мазнини (LB) и мазнини на шасито и лагери гарантират lubriferea (GC-LB). Този символ е много популярна сред потребителите, доставчиците и OEM производители.

NLGI Класификация


NLGI степен

Проникване след 60 удара при 25 ° С (0,1 mm)

Аспект

Съгласуваност

000

445-475

Течност

Олио

00

400-430

Полу-течност

Ябълково пюре

0

355-385

Много Софт

Кафяв синап

1

310-340

Мек

Доматено пюре

2

265-295

Нормалната

Фъстъчено масло

3

220-250

Твърд

Растителни мазнини

4

175-205

Много силен

Замразено кисело мляко

5

130-160

Силен

Изящно пастет

6

85-115

Много готино

Сирене Чедър



назад ...